15 Ağustos 2013 Perşembe

istatistik Kasıyorum


 İnsanoğlu her zaman en gözde olmak, en çok imrenilerek bakılan kişi olmak gibi garip duygularını bir birleriyle rekabet ederek başarmaya çalışmaktadır. Önemli olan yarışmak dense de bu söz gelimi bir kendini kandırma eyleminden öte bir şey değildir çoğumuz için ve her zaman zirveyi isteriz, alamadığımızda mutsuz olur, almak için sürekli sürekli çabalarız. Hırslı olanlarımız mücadele etmekten vazgeçmezken çabuk pes edenler bir süre sonra durumuna razı olmayı yeğlemeyi tercih eder. Önde olmak, zirvede olmak kulağa hoş gelen cümleler olsa da insanları robotlaştırmaktan başka neye yarıyor orası ayrı bir muamma.


 Oyunlarda verilen zirve mücadelesi, aslında oyunlar bizlere BOŞ vakitlerimizi eğlenceli kılmak, kafamızı dağıtmak, stres atmak için var olan araçlar olsa da bazılarımız için de zirve mücadelesinin verildiği başka bir mecra olarak karşımıza çıkıyor ve eğlendirmesi gereken oyun bir süre sonra sizin stres kaynağınız oluyor.

 World of tanks da da bu mücadele çeşitli şekillerde karşımıza çıkıyor. Bir çoğu tüm tankları almayı hedef seçerken bazıları klan savaşlarında verilen mücadelenin önemli olduğunu düşünüyor ama bu ikisini de yapanların bazen birleştikleri ortak nokta ise istatiksel verilerinin yani oyun içi performanslarının durumu oluyor.

 Bu oyunda firmanın paylaştığı oyuncu verilerini kullanarak formül yazan bazı oyun severler bizlerin oyunu nasıl oynadığımıza dair bir takım verileri önümüze koyuyor.

 Bunlar efficiency, wn6, wn7 gibi isimlerle karşımıza çıkıyor. İlk yaygın olarak kullanılmaya başlanan ve kabul göreni efficiency oldu, bunu wn takip etti ve bu wn formüllerinde değişiklik yapa yapa wn7 haline kadar geldi.

 Efficiency yeterli olmadığını ve başarı göstergesi olarak çok başarılı olmadığını düşünen oyuncu kitlesi wn7 e yöneldi ve eksiklikleri tartışılmasına rağmen şuan en yaygın olarak kabul gören veri sistemi olarak karşımıza çıkıyor.

 Peki bunlar sizlerin iyi bir oyuncu olduğunuzun göstergesi olabilir mi? Bunun kararını vermek yine size kalmış, bazılarımız gerçekten çok başarılı bir savaşçıdır fakat bunu klan savaşları gibi önemli gördüğü savaşlarda gösteriyordur ve standart savaşlarda pek de umursamaz bir şekilde oyun oynuyordur. Bazılarımız ise girdiği her savaşı çok ciddiye alıp her türlü fırsatı kullanarak maç sonunda en iyiyi yapmış olarak ayrılmayı seviyordur. Bazılarımız takım oyunundan bi haber bodoslama giderken bazılarımız maç boyunca kendi üssünde bekliyordur ve bazılarımız maça giriş yapıp internette bile gezerek oyun oynadığını sanıyordur.

 Bu kadar gevezelikten sonra gelelim bu verileri umursayanların ilgilendiği bölüme, ne nedir bunu bir inceleyelim.


*** not : efficiency ve wn7 kasma konusunda pek başarılı olmayan hatta çok fazla önemsemeyen biri olarak bu noktadan sonraki verileri linkte yazan arkadaşlardan derleme yaptığımı şimdiden belirteyim, benim yapacağım analizin sizleri yanıltmaması adına makalelerini çalıp buraya yapıştırdığım arkadaşlarımıza tekrar teşekkürlerimi sunarım...




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------




Gulyabani'nin WOT forumuda açtığı makaleye göz atalım.





Bu başlıktaki bilgiler NA Sunucusundaki bilgilerden derlenmiştir.

Dosyayı bu linkten indirebilirsiniz.

WN7 World of Tanks Performans Ölçüm Sistemi

FORMÜL

(1240-(1040/(MIN(TIER,6)^0.164)*FRAGS
+DAMAGE*530/(184*e^(0.24*TIER)+130)
+SPOT*125*MIN(TIER,3)/3
+MIN(DEF,2.2)*100
+((185/(0.17+e^((WINRATE-35)*-0.134) ))-500)*0.45
-[(5-MIN(TIER,5))*125]/[1+e^((TIER-(GAMESPLAYED/220)^(3/TIER))*1.5) ]


TIER: Tank seviyesi
DAMAGE: Verilen Hasar
SPOT: Tespit edilen düşman
DEF: Bozulan üs ele geçirilmesi
WINRATE: Kazanma oranı
GAMESPLAYED: Toplam maç sayısı

NEREDEN BAKILABİLİR?


http://wotlabs.net/eu


YARATICILARI


WN Serisi formüller bir ekip çalışması sonucunda ortaya çıkmış. Katkıda bulunanlar çok ama belli başlıları:
Tpapp157, Neatoman, Syndicate, Maokai, Makaze2048, Guerdon, DracoArgentum, Crabeatoff, TheKilltech, vs

FORMÜLÜN ANA BİLEŞENLERİ:


Aldığınız avlar (kill) + Yaptığınız hasar + Gözlediğiniz düşman + Bozduğunuz işgal + Kazanma oranınız + Maç sayınız ve Ortalama tank seviyeniz.

WN7 ÖZETİ


WN Derecelendirmesi, istatistiki analiz ve evrimsel algoritmalar yoluyla ve Kazanma Oranını her parametreyi temsil etmesi gereken ağırlığı belirlemede kullanarak isabetli bir formüldür. Amaç, global hesap bilgilerini (Wargaming’in sitesinde yayınladığı) kullanarak oyuncunun beceri seviyesini en doğru şekilde gösterecek bir formül oluşturmaktır.

WN, Weighted and Normalized (Ağırlıklandırılmış ve Denkleştirilmiş) kelimelerinin başharflerinden oluşur. Veri şişirilmesine karşı önlemler içerir ve ölçütün sadece iyi oynayarak iyileştirilebilir olmasına çalışır.

WN DERECELENDİRMESİ ANA HATLARI


Verilen hasar ortalama tank seviyenize göre ölçeklendirilir ve formüldeki en önemli parametredir. Hasar için alacağınız puan oynadığınız tankların ortalama seviyesine sıkı sıkı bağlıdır, böylece ortalaması tier 6 veya 9 olan kişiler rahatlıkla karşılaştırılabilirler. Sonuca ulaşabilmek için vbaddict.net sitesinde toplanan veriler incelenmiş ve doğrusal olmayan bir eğri üzerine yerleştirilmiştir.

Maç sayısı çok olduğu halde tier 4’den daha düşük ortalama tank seviyesi olan oyunculara ağır ceza verir. Bu, tecrübeli oyuncuların düşük seviyelerde eğitimli mürettebat ve tam donanımlı tanklarla oynayıp yeni başlayanları ezerek istatistiklerini yükseltmelerine karşı alınmış bir önlemdir. Oyuna yeni başlayanlar ise maç sayıları az olduğundan bu cezadan muaftırlar – taaa ki maç sayıları arttığı halde ortalama seviyelerini düşük tutmaya devam edene kadar.

Üs işgal puanı derecelendirmeye dahil değildir. Syndicate’in sarfettiği inanılmaz çaba ve yapılan istatistiki analizlere rağmen işgal puanını formüle sağlıklı bir şekilde yansıtmanın yolu bulunamamıştır. Verilerin incelenmesi gerçekten oyunu kazanmaya yarayan işgaller, zaten kazanılmış bir oyunun sonunda elde edilen gereksiz işgallerin arasında kaybolup gittiği sonucunu doğurmuş.

Kazanma oranı, tespit sayesinde verdirilen hasar, düşmanı ortaya çıkartmak için kullanılan işgal, düşman gözcülerinin topçularınızı yoketmesini engellemek, düşmanın paletini kırmak, ekip arkadaşlarınızı korumak, haritayı okuyabilmek veya istatistiklere kaydedilmeyen diğer ölçülemeyen parametreleri temsilen formüle dahil edilmiş. Formülün bu kısmı, nihai WN derecesinin yaklaşık 0-10%una etki ediyor.

İşgal bozma 2.2 ile sınırlandırılmış. Veri analizinden işgal bozmanın kazanmaya etkisinin çok yüksek olduğu tespit edilmiş. Haritaya dikkat eden oyuncuların zamanında geri dönüp işgal bozarak kazanmaya daha etkili oldukları sonucu çıkıyor. Sınırlandırma sebebi de istatistik şişirilmesinin önüne geçmek.

Açık model. Formül ve tartışma ortamı herkese açık olduğundan herkes formülü iyileştirecek fikirleri ile katkıda bulunabiliyor. Öneriler test ediliyor ve iyileşme saptanırsa formüle entegre ediliyor.


ELEŞTİRİLER VE YANLIŞ ANLAŞILMALAR


Madem Kazanma Oranı ile ilişkilendiriyoruz, neden sadece Kazanma Oranını kullanmıyoruz? İyi oyuncular tarafından kurulan takımlar ve bölükler kazanma oranını şişirebiliyor. WN Derecelendirmesi kişisel verileri kullandığından Kazanma Oranı yüksek ama WN derecesi düşük birini gördüğünüzde takım oyunu ile şişirdiğini görebilirsiniz.

İstatistiğe gerek yok, bu bir oyun, eğlenmek için oynanmalı. World of Tanks neticede rekabete dayalı bir oyun ve tüm rekabet temelli oyunlarda olduğu gibi ne kadar iyi olduğunuzun tarafsız bir ölçütü olmalı ki ne kadar iyi olduğunuz ve zaman içinde ne kadar geliştiğiniz öçlülebilsin. Rastgele tank vurmak bir süre sonra sıkıcı hale gelecektir. WN’nin temelindeki fikir hem kişisel gelişiminizi ölçebileceğiniz bir ölçüt yaratmak hem de XVM gibi araçlarla birleştirerek ekibinizin ve düşmanın beceri seviyesini görerek karar vermenize yardımcı olmaktır.

Tespit ve tespit sayesinde oluşan hasar formüle dahil değil. Bu, WN derecelendirmesinin değil Wargaming’in yarattığı bir sorun çünkü bu veriler oyuncu profil sayfalarında yayımlanmıyor. WN Derecesi ancak eldeki veriler ile hesaplanabilir. Bu tip görünmez parametreleri temsil etsin diye Kazanma Oranı formüle dahil edildi.

Kazanma becerisini gösteren formülün içinde Kazanma Oranı olmamalı. Kazanma oranı ölçülemeyen bazı verileri formüle dahil etmek için temsili olarak eklenmiş. Üstelik, kullanılan formül 60%’ın üzerindeki kazanma oranlarında giderek azalan katkı sağlıyor ki takım ve bölüklerle sonuçlar şişirilmesin.


KISITLAMALAR VE SORUNLAR


Formüller ancak resmi WoT sitesinde yayımlanan verileri temel alabilir. Efficiency de aynı verileri kullanıyor. Kişisel verileriniz dossier dosyanızda mevcut ama herkes kendi dossier’ini biryere yüklemezse – ki olmayacak bir şey – resmi sitedeki istatistikler dışında kullanılabilecek bir veri yok demektir.

Web sitesinde olmayan veriler:


Denkleştirilmiş Deneyim (XP) - Wargaming aslında herkesin premium hesap ve diğer bonuslardan arındırılmış deneyimlerini takip edebilir veya herkese aynı bonusları vererek denkleştirilmiş deneyim verileri sunabilir.

Tespit sayesinde hasar – Özellikle hafif tanklar veya en önce çarpışan tanklar için en önemli parametrelerden. Kişisel ekranlarımızda görebilsek de WoT sitesinde yayımlanmadığından kullanılamıyor.

Tank başına veriler – web sitesinde yayımlanan veriler hesabın genelini yansıtıyor. Tank başına verileriniz kişisel dosyanızda ve WG sunucularında duruyor ve bunları analiz eden güzel programlar var. WG sunucularında bu verileri yansıtan bir arabirim de varmış ama çalışmıyor.


Sonuçta:


Hafif tanklar tespit sayesinde hasar için puan alamadıklarından WN7 skorları hep düşük çıkıyor.

KMTler tank seviyeleri diğer tanklara uymadığından formül doğru sonuç vermiyor. Teorik olarak yeterli veri incelemesi ile bir denkleştirme uygulanabilir ama gelecek yama ile zaten bu sorun ortadan kalkacak.

Formül nüfusun genelini yansıtmaya çalıştığı için bazı varsayımlarda bulunuyor. Örneğin 28 bin oyunu olan bir oyuncunun ortalama tank seviyesinin 6 küsur olması gerekir. Ancak Tazilon gibi 28bin oyunun 20binini VK2801 ile oynayan ve nüfusun genel eğilimlerinin dışına çıkanlar için formül hatalı sonuç verecektir.


DİĞER NOTLAR


Skala

WN skalası rastgele bir skala, SAT veya IQ gibi. 0-100 arası da yapılabilirmiş ancak yüzde olarak anlaşılır diye yapılmamış. Teorik olarak skala eksiye de geçebilir 3000li rakamlara da çıkabilir.

Avlar (Kill, frag vs)

İncelemelerde AV’ın kazanma oranında çok büyük payı olduğu görülmüş. Ancak av çalmayı engellemek için Hasar ile aynı ağırlık verilmiş. Ortalama tank seviyesi de dikkate alınmış.

Hasar

Hasar da denkleştirilmiş ve çan eğrisine oturtulmuş. Yine tank seviyesi de dikkate alınmış. Hasar ve Av verileri incelendiğinde oyuncu başarısının en iyi göstergesinin maç başına av olduğu ortaya çıkmış. Ancak WN ekibi formülü bu şekilde kurmaları durumunda oyuncuların av çalmak için ateş etmemeyi seçeceklerini düşünerek Av ve Hasar için eşdeğer ağırlık vermişler. Bu şekilde, av çalmak için bekleyenin hasarı düştüğünden beklediği şişirmeyi yapamaması sağlanmış.

Tespitler

Tespit hangi seviyede olursanız olun değerli olduğundan sabit bir değeri var, her tespit 125 puan.

Savunma ve İşgal

Savunma puanı maç başına 2.2 ile sınırlandırılmış. Yine, seviye etki etmiyor. Syndicate’ın yaptığı çalışmalarda işgal puanı ile winrate arasında bir zayıf bir ilişki kurulabilmişse de dağılım çok geniş olduğundan formüle eklenmemiş. Ekleme denemeleri yapıldığında formülün başarısı düşmüş.
İşgal puanları çok değişken çıkmış. Ancak savunma puanları iyi oyuncularda istikrarlı olarak yüksek çıkmış. Kötü oyuncularda oyun başına 0.5’den az çıkarken, iyi oyuncularda 1.5, hatta 2’nün üzerinde çıkmış. Örneğin intihar gözcüleri oyunun sonunu göremezken iyi oyuncular haritayı okuyup zamanında geri dönerek işgal bozuyorlar. Sonuç olarak eğer işgal ile oyun kazanacaksanız kazanın. MUTLAKA KAZANIN. Hatta bazı oyunlarda hafif tankların yapabileceği tek şey işgal bile olabiliyor. Ama bunu formüle sağlıklı şekilde yansıtabilmenin bir imkanı yok.

Kazanma Oranı

Kazanma oranı, sunucu ortalaması olan 48%i temel alıyor. 48% ortalamanız varsa puanınız sıfır oluyor. Kazanma oranınız 48%in üstüne çıktıkça puanınız önce hızla sonra yavaşlayarak artıyor. Aynı şekilde 48%’in altına düşerseniz eksi puan alıyorsunuz.

Düşük Seviye Cezası

Eğer minimum seviyeniz 5 veya yüksekse bu değer 0. Ortalama seviyeniz 5’in altındaysa 500 puana kadar yükselen bir ceza alabiliyorsunuz. Ancak ceza oynanan oyun sayısını da gözönüne alıyor. Eğer oyun sayınız azsa bu ceza da sıfıra yaklaşıyor. Cezanın amacı Pedotanker veya Sealclubber tabir edilen tecrübeli oyuncuların oyuna yeni başlamış tecrübesiz oyuncuları öldürerek istatistiklerini şişirmelerinin önüne geçmek.

Veri analizi nihai skorun 75-80%’inin av ve hasardan, 10-15%’inin tespitten, 5-10%unun da işgal bozmadan gelmesi gerektiğini göstermiş.


WN7 SKALASI


500’ün altı Çok Kötü
500 – 699 Kötü
700 – 899 Ortalamanın Altı
900 – 1099 Ortalama
1100 – 1349 İyi
1350 – 1499 Çok İyi
1500 – 1699 Muhteşem
1700 – 1999 Unicum
2000 üzeri Süper Unicum

EXTRALAR


Boom_Box'un WN7 başka bilgiler de veren Oyuncu Profil sayfasını değiştiren betiki.
Folterknecht’in WN7 hesaplaması için yaptığı Excel dosyası


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------




Gulyabani'nin bir başka makalesi daha
XVM, Kazanma Oranları, Efficiency - Araştırma Sonuçları




Merhaba,

Bildiğiniz üzere XVM'in insanların ve içinde bulunulan takımın başarısı konusunda bir rakamsal ifadede bulunması ve bunun ne kadar geçerli olduğu üzerine bol tartışmalar kopuyor. Kendimce XVM'i başarılı ve faydalı bir mod olarak görsem de bu kadar tartışma olan bir konuda veriler üzerinden gitmenin daha sağlıklı olacağını düşündüm ve biraz istatistik tuttum. Bu başlıkta bulduğum rakamsal sonuçları ve kendi gözlemlerimi paylaşacağım.

Yöntem:
8.1 ve çok az da 8.2 patchi boyunca 400 maç sonucunu, oyunun başında XVM'in tahmini ve gerçekleşen sonuç şeklinde kaydettim. 400 sayısını seçmemin sebebi herhangi bir istatistiki sonuç çıkarırken 350'nin üzerindeki rakamlarda ancak net konuşup iddiada bulunabilir.

Tüm maçlar Tier 8 ve üzeri tanklarla oynarken tutuldu. Hiçbir oyundan ben kendim KMT kullanmadım. Tier 8-10 arasındaki dağılım neredeyse eşit (saymadım gerçi ama dikkat ettim. Tier 8 oyun miktarı biraz ortalamanın üzerinde tier 10 ise biraz altında olabilir ama büyük ölçüde eşit dağılım kabul edilebilir)

Tüm maçlar XVM 3.0.1 sürümü ile test edildi. Arada güncellemeler çıktığı halde ve bildiğim kadarıyla hesaplama yöntemleri değişmediği halde tutarlılık açısından tek sürümde gittim.

İçerisinde İngiliz tankı olan hiçbir oyun kaydedilmedi. Sebebi, XVM'in bir de per-vehicle tahmini var ve İngiliz tankları yeni olduğu için hatalı sonuç verebileceğinden bu savaşlar kaydedilmedi.

Sonuçlar XVM'in global ve per-vehicle tahminleri, oyunun sonucu ve XVM sonucu doğru veya yanlış tahmin etti şeklinde kaydedildi. Keşke oynadığım tankları ve maç sonucunu (örneğin 15-7 gibi) kaydetseydim dediğim çok oldu ama geri dönüp tekrardan başlamak istemedim.

50% ihtimal verilen tahminler kayıp tahmini olarak yorumlandı. Draw biten maçlar da kaybedildi olarak kaydedildi.

Sonuçlar:

XVM Global Win % XVM'in global kazanma ihtimali olarak verdiği yüzde'nin doğru çıkma oranı %65.8
XVM Per-Vehicle Win % XVM'in global kazanma ihtimali olarak verdiği yüzde'nin doğru çıkma oranı %67.8

%50'nin yazı-tura atmakla eşdeğer olduğunu düşünerek şu sonucu çıkarabiliriz:

XVM savaş kazanma tahmini büyük oranda doğru çıkar.

XVM tahmin formülü oyuncuların Kazanma Oranı ve Efficiency Rating'ine dayalı olduğu için bu iki verinin oyuncunun kazanmaya katkısının önemli bir göstergesi olduğu sonucu çıkar.


Kişisel Gözlemlerim:

Per-vehicle tahmini, doğru anladıysam, oyuncuların o savaşta kullandığı tanktaki geçmiş performanslarını baz alarak hesap yaptığı için biraz daha doğru sonuç veriyor, öyle ki 3 tahminden 2 sini tutturuyor.

XVM'in kazanma ihtimali için verdiği % değerin büyük/küçük olmasının ne kadar ezici bir üstünlükle kazanacağınıza dair bir işaret olma özelliği yok. Yani XVM 95% kazanırsınız dediği maç 15-0 bitmiyor, çok rahatlıkla başabaş bir maç şeklinde geçip, sona kalan 2 tankın düellosu şeklinde de geçebilir, 51% kazanırsın dediği maçta 15-0 ezerek de geçebilirsiniz.

XVM'in tahmini daha çok savaşın esası tamamlanıp sonda kalan tankların esas savaşın kaderini belirlemesi aşamasında hangi takımın daha dikkatli, daha düşünerek oynayan oyuncusu varsa o kazanır şeklinde yorumlanabilir.

Tier 8'den düşük tier tanklarda ve/veya 6000 maçtan daha az maçı olan oyuncularda XVM'in tahminleri tamamen uçuyor. İlk skor tutmaya başladığımda tier 5, tier 7 tankları da oynuyordum. Gördüm ki, tahmin tutarlılığı %50 civarında geziniyor, yani yazı tura atmakla eşdeğer. Tier 8 ve üstü tankların maçlarında tahmin kabiliyeti aniden toparlıyor, yani bir tier farkla tahmin kalitesinde uçurum oluşuyor.

XVM bir tahmin ve görüldüğü üzere birhayli başarılı bir tahmin yöntemi de olsa, hata payı büyük. Yani %75 kaybedersiniz dese bile 1/3 hata payı var, canınızı dişinize takıp oynayarak tahminleri tersyüz etmek o kadar da imkansız değil.

XVM tahmin formülünün doğası gereği, takımınızdaki çok iyi veya olağanüstü kötü bir oyuncu (mesela 2100 Efficiency, %61 win rate'li bir PTSci abi veya 500 efficiencly %43 winrateli bir vatandaş) XVM tahminlerini ciddi etkiliyor. Şöyle ki, böyle bir kişinin takımdaki varlığı tahmin %sini çok yükseltip alçaltabiliyor - oysa ki o arkadaşın oyundaki performansı sonucu o kadar etkileyecek kadar harika olmuyor. Yani mor oyuncu görüp "oo kazandık" demeyin.

Herhangi birşeyi "ben gözlemledim, işin doğrusu bu" diye iddia etmeden önce çetele tutup istatistiki olarak incelemek lazım. Şahsen ben bu çalışmayı yaparken birsürü gözlemimin hatalı olduğu farkettim mesela.

XVM tahmin formülünün temeli Efficiency Rating. Win Rate buna çarpan olarak etki ediyor ancak. Özetle o beğenmediğimiz Efficiency Rating iyi bir gösterge. Şahsen formüldeki parametrelerin ağırlıkları konusunda şikayetçiyim ama hiç yoktan iyi ve bu çalışmadan gördüğüm kadarıyla da fena iş çıkarmıyor.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------




SouLBrinGeR 'in WOT forumunda paylaştığı makale,
Efficiency Rating Kime Göre Neye Göre Hesaplanıyor?





evet arkadaşlar herkesin bildiği gibi eff.(efficiency rating kısaltması olarak kullanıcam) maçlarda xvm kullananlar için önemli bir etiket ve artık enternasyonel klanlar eff. rating e göre üye alımı yapıyor.Peki bu oran neye göre hesaplanıyor hemen kısaca bilgi vereyim ;

Maç başına kill oranı = toplam kill / maç sayısı
Maç başına damage oranı = toplam kill / maç sayısı
Maç başına spot oranı = toplam tespit edilen tank sayısı / maç sayısı
Cap bozma oranı = toplam cap bozma oranı / maç sayısı
Cap yapma oranı = toplam cap yapma oranı / maç sayısı

anlayacağınız gibi her şey eff. puanına etki ediyor.küçümsediğimiz spot yapma bile özellikle kill sayımızı düşürüyor dediğimiz scout tanklar bile eff. ratingimizi arttırıyor aslında. gelelim hangisi ne kadar arttırıyor;

maç başına kill oranınız eğer 0.1 artarsa eff. puanınız 20 artıyor
maç başına damage 100 artarsa eff. puanınız 40 artıyor
maç başına spot oranı 0.1 artarsa eff. puanınız 20 artıyor
maç başına cap bozma oranınız 0.1 artarsa eff. puanınız 15 artıyor
maç başına cap yapma oranınız 0.1 artarsa eff. puanınız 15 artıyor

Ortalama oynadığınız tank seviyesi 1 artarsa eff. 63 puan düşüyor.

naçizane kabaca bir hesaplamadır bilmeyenler veya merkalıları için bir gösterge olabilir.Hesaplama için kullanabileceğiniz site ise : http://wot-news.com/stat/calc/en





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------




Bu da Tefeci'nin yine WOT forumunda paylaştığı bir makale
Hizli ve etkili effektif kasma taktikleri





Arkadaslar her tankla effektif kasilabilir.Herkez bunun bilincinde olsun.

Etkili ve hizli bir sekilde kasmak istiyorsaniz belli tanklarda mesai harcamaniz gerekmektedir

http://wotlabs.net/s.../signature.png​

http://www.mywotstat.../EU/SigOrig.png

http://www.noobmeter.com/

http://www.planetwot...ame=tefeci&d=eu

Buradan bir günlük oyunununuza ait istatistikler izleyebilirsiniz.
NOT:Öncelikle kayit olmalisiniz ve ertesi günden itibaren günlük sonuclarinizi gorebilirsiniz.

1-Tank secimi

Gelelim hizli effektif kasma olayina.Her tankla kasildigi gibi hizli kasmak icin düsük tier bir tank kullanmaliyiz yada mürettebatinin 2 yada 3 skili acik olan kazanma avataji yüksek bir tank olmali.

Düsük tier bir tankla oyuna girdigimizde

misal tier 5 tankla oyuna girdiyseniz karsiniza en fazla tier 7 tank olur , düşman tanklarinin crewleri yeterince gelişmemistir , modul eksigi vardir - kötü oyuncu yada acemi cikma olasiligi cok yüksektir.

Tier 1 tanklar icerisinden T1 Cunningham

Tier 4 tankar icerisinden Alecto

Tier 5 tanklar icerisinden StuG III , M10 Wolverine

Tier 6 tanklar icerisinden KV-1S , M18 Hellcat

Tier 7 tanklar icerisinden T29

Tier 8 tanklar icerisinden T32 , AMX 50 100 , AMX 13 90 , IS-3

Tier 9 tanklar icerisinden T30 , AMX 50 120 ,E-75

Tier 10 tanklar icerisinden Bat Chatillon 25 t , Is-4

bu tanklar ayni zamanda tierleri arasinda oynanmasi en avantajli ve dogru kullanilmalari taktirine oyunu cok rahat cevirebileceginiz tanklardir.(top tier oldugunuz zaman gecerli bir söz)

2-Tanklarda olmasi gereken mödüller

a- ,AMX 13 90, T1 Cunningham


Binocular Telescope (+%25 lik uzagir görmeyi saglayan modül)
Coated Optics (+%10 luk uzagi görmeyi saglayan modül)
Ventilation (+%5 ilk skile katki verir)

b- StuG III, M10 Wolverine, M18 Hellcat , Alecto

Binocular Telescope (+%25 lik uzagir görmeyi saglayan modül)
Coated Optics (+%10 luk uzagi görmeyi saglayan modül)
Caliber Tank Gun Rammer (+%10 hizli dolum)

c- KV-1S, T30, Is-4

Enhanced Gun Laying Drive (+9 hizli odaklanma)
Coated Optics (+%10 luk uzagi görmeyi saglayan modül)
Caliber Tank Gun Rammer (+%10 hizli dolum)

d- Bat Chatillon 25 t

Binocular Telescope (+%25 lik uzagir görmeyi saglayan modül)
Coated Optics (+%10 luk uzagi görmeyi saglayan modül)
Stabilizer (+%10 isabeti ufaltir dengeleyici)

d-T29, T32, AMX 50 100, AMX 50 120, E-75

Coated Optics (+%10 luk uzagi görmeyi saglayan modül)
Stabilizer (+%10 isabeti ufaltir dengeleyici)
Caliber Tank Gun Rammer (+%10 hizli dolum)

3-Crew skilleri

3 skilli gecemeyeceginizi düşündügünüz crewlerde

komutanda
altinci his + kamuflaj + kartal göz

radyocuda
kamuflaj + durumsal farkindalik + tamir

diger crewler
öncelik kamuflajda sonrasinda tamirde gerisi size kalmiş

3 skilli gecip 4 olabilecegin düşündügünüz crewlerde

komutanda
altinci his + BİA + kamuflaj + kartal göz

radyocuda
kamuflaj + BİA + durumsal farkindalik + tamir

diger crewler
öncelik kamuflajda sonrasinda BİA digerleri serbest

4-random mac sirasinda yapilacaklar

a-Öncelikle güvenli bir yerden acabildiginiz kadar adami spotlayacaksiniz yada hasar almadan tüm adamlarin spotlarini alip kacacaksiniz. İlk spotlari siz alin bir başkasi degil.

(ilk spot icin gecerli sonrasi icin o kadar gerekli degil ex ve para icin lazim)
( tankiniz yavassa ya da düsman tanklari sizi 2 vurusta öldürebiliyorsa ilk spotu alacam diye zorlamayin )

b-Güvenli bir mesafeden olabildigince kill yapacaksiniz (adam öldürmek hasar vermekten daha cok effektif verir)

c-Kendinizi öldürtmeden vurabildiginiz kadar hasar verin, sayiniz eşit degilse kesinlikle düşmanin üzerine basmayin, arada spotlayin ve kacin

d-Amaciniz cap olsun capinizin bozulmayacagina kanaat getirdiginiz taktirde gidin cap yapin. Eskisi kadar cok vermiyor ama genede veriyor

e-Cap sifirlamak (Cap sifirlamak icin özellikle capte durmayin bunu alişkanlik edinmeyin , gerekiyorsa capa yaklasin o kadar )

f-Mufreze yapmak effektif icin sart degil ama mac tersine dönerse mufrezede bir arkadasiniz size cok yardimci olabilir.

e-Kill ve spot olmazsa hasardan gelen effektif sınırlı olur.Ortalama damagim 1275 olmasina ragmen 1707 effektife sahibim

5-Bilinmesi gereken ufak püf noktalari

a-Burada anlattiklarim ayni zamanda tek başina mac cevirme taktikleridir.Modül ve skill kesinlikle tarif ettigim sekilde olmalidir.Buradaki amac adamin dibine girip oldurmekten cok uzaktan adam vurmaya yöneliktir.Caniniz ne kadar coksa o kadar rahat oynarsiniz o kadar iyi mac cikartirsiniz.

b-Mufrezeden bir arkadasiniz degilse ve en önde basa basa gidiyorsa kesinlikle takip etmeyin onun gittigi tarafi uzaktan gören bir yerden seyredin , ölümü en azindan bosa gitmesin bir iki tane mermi sallarsiniz peşine

c-Gercekten effektif kasmak istiyorsaniz caniniza dikkat etmelisiniz ve hic bir sekilde kendinizi riske atmayacaksiniz.En önde olup ilk spotlari alirken mermi yiyeceginizi düşündüğünüz an durmalisiniz.Ne zaman mermi yemeyeceginize akliniz yatarsa o zaman cikip atin mermiyi geri gelin.İleri basmak icin adamlara en azinda 7-8 fark atin

d-Cap puani eskiden coook effektif veriyordu.Yeni sistemle birlikte 100'e yakin effektif puanim buhar oldu.Gelen puan azalmiş olabilir ama halen effektif veriyor.

e-Tankiniz hizliysa hizini kullanin ve oyunun sonuna kadar yaşayin , tankinizin zirhi varsa sadece o zıhli yer gözüksün (amerika oynarken ilk sart kafanizdan başka bir yeriniz gözükmeyecek yoksa yalan olur burasi)


----
ortalamadaki degisimlerin effektif cinsinden yansimasi


cap puani degişimli olmus artik
puan arttikca verdigi effektif oranli olarak azaliyor

http://wot-news.com/...p/stat/calc/en/
buradaki hesaplama programindan yararlanarak elde edilmis verileridir



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Arkadaşlarımıza tekrardan yaptıkları çalışmalar için teşekkür ederim, altta da konu hakkında çeşitli linkler bulacaksınız

WOT forumundaki ingilizce kaynaklı makaleler,
[WN7] What is it and how does it work?

1 yorum:

  1. :o aha makalelerden birinin sahibi geldi :o kaç kaç kaç! :D
    :) :) :)

    YanıtlaSil